חוגי קרמיקה – האם ניתן לראות שינויים במי שמגיע לחוג קבוע?

אנשים שמגיעים לחוג קרמיקה קבוע עוברים תהליך של התפתחות וצמיחה הן באופן אישי והן ביצירה שלהם.
בחוג קרמיקה קבוע יש תהליך של למידה ועבודה והרבה הנאה וסיפוק..
סדנה היא חוויה של יצירה חד פעמית.
בחוג  קבוע את יכולה ליצור משהו מורכב בהמשכים, יש למידה של טכניקות שונות, יש התפתחות ביכולת ליצור דברים גדולים יותר. למשל, אם את עובדת על האובניים בהתחלה תעבדי עם גושים קטנים של 300-400 גר' ובהמשך תעברי לגושים של 900 גר', 1400 גר' וכו'. ובהתאם לכך, בהתחלה תיצרי צילינדרים קטנים כמו ספלים, תעברי לכלי אחסון עם מכסים, אגרטלים, קנקנים, קעריות קטנות, קערות גדולות וכו'.
בתהליך הלמידה הזה את מתחילה עם עבודות קטנות בצורות פשוטות ומתקדמת לעבודות גדולות וצורות מורכבות יותר.

בבניית יד את לומדת טכניקות שונות כמו משטחים, חוליות, תבניות, פינצ'ינג ועוד, את עובדת בכל הטכניקות, לומדת אותן, וכך את יודעת איזו טכניקה מתאימה לכל סוג של עבודה ואת יכולה ליישם אותה.
את מפתחת ולומדת שיטות שונות לעיטור כמו חריטה, טקסטורות, חותמות ובעיקר לומדת מה מתאים לעבודה אותה את יוצרת ומה מתאים לך באופן אישי.
בחוג קבוע את מתנסה הרבה עם אנגובים, (צבעים לקרמיקה), וגלזורות.
את לומדת להכיר את החומרים השונים, לומדת לעבוד נכון עם הצבעים וגם טכניקות שונות ומגוונות של עיטור וצביעה.

את לומדת לטבול את הכלים/עבודות בגלזורה בצורה נכונה שתביא את התוצאות הטובות ביותר. טבילה בגלזורות היא שלב מאוד משמעותי בעבודה ואת זה לומדים רק בחוג קבוע. בסדנה חד פעמית אמנם יש עבודה עם אנגובים אבל אין בכלל עבודה עם גלזורות.

מי שמגיע לחוג קרמיקה בדרך כלל מגיע כי חיפש מקום לעצמו, ליצור, להתמלא באנרגיה, להעשיר את עצמו.
נשים שמשתתפות בחוג קרמיקה מספרות שזה הדבר שהן עושות עבור עצמן. במהלך השוטף של החיים הן עסוקות בעשייה למען אחרים, בעבודה, בבית, למען הבעל והילדים, וחוג הקרמיקה זה המקום בשבילן.
עצם העובדה שהחליטו ללכת לחוג קרמיקה מהווה שינוי וצעד משמעותי עבורן, הן החליטו לקחת זמן עבור עצמן.
המגע עם החומר, הלישה, העיצוב שלו והעבודה איתו, זו פעילות מאוד מדיטטיבית ומרגיעה. סוג של תרפיה אפילו.
ההשתתפות בחוג קבוע מרגיעה אותך, נותנת תחושה של משמעות, מעשירה וממלאת אותך.
היצירה הזו נותנת עוד רובד לחיים שלך ומוסיפה הרבה בשיח שלך עם עצמך, בהערכה העצמית שלך, ובשיח עם אנשים אחרים.

חוג קרמיקה יכול להתאים לילדים, בני נוער ומבוגרים. לילדים זה יכול להיות מקום לבטא את עצמם, לתעל את האנרגיות לפעילות יצירתית מהנה ובכך לפרוק מתח ולהירגע.
בתהליך הלמידה בחוג את רואה את ההתפתחות שלך כיוצרת. בכל שלב של העבודה, את יכולה לראות את ההשתפרות שלך. גם אם יצרת משהו ולא הצליח יש למידה מהתהליך. האמת שכאשר העבודה לא מצליחה, למשל על האובניים, הכלי קרס, אם הבנת מדוע זה לא הצליח את לומדת מכך הרבה מאוד ומצליחה יותר בפעם הבאה.
רווח נוסף שאת מקבלת בחוג קרמיקה הוא התמודדות עם דחיית סיפוקים, תסכולים שנוצרים במהלך העבודה, קבלה של דברים שקורים, כמו למשל  עבודה שלא יצאה בדיוק כמו שרציתי. התמודדויות שאנחנו נתקלים בהם בחיים מדי יום.

יש שמגיעות לחוג קרמיקה עם תחושה שיש להן שתי ידיים שמאליות, שאין בהן יצירתיות ו/או דמיון.
בעבודה הקבועה בחוג את לומדת שניתן לפתח ולחזק את ה"שריר" של היצירתיות ואת היכולת ליצור. אחרי תקופה של עבודה את מבינה שזה דבר שניתן ללמוד אותו וכל אחד יכול ליצור וכשאת יוצאת עם עבודות גמורות ויפות זה מאוד מחזק, נותן תחושת סיפוק, בטחון וערך עצמי.
האמירה  "כחומר ביד היוצר" זו התחושה הנפלאה שיש לך כשאת יוצרת בחומר ומצליחה ליצור את מה שאת רצית ואת מה שתכננת. את היוצרת והחומר שבידייך עושה את מה שאת רוצה.
העבודה בחוג גורמת המון הנאה, עצם העובדה שאת יכולה ליצור ולשלוט בחומר היא תחושה נפלאה של הגשמה והצלחה. כשאת יוצרת ומתקדמת זה ממלא ונותן סיפוק אדיר.


ליצירת קשר
הצטרפו למועדון הלקוחות
לקבלת הנחה לסדנה
ועידכונים על מבצעים
בלה שחר הלל - צילום
עינת איני - עיצוב גרפי
נילי ססלר - סטיילינג